Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wobec współczesnych przemian oświatowych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.15Słowa kluczowe:
nauczyciel, szkoła, edukacja wczesnoszkolna, zmiana, trudności i problemy zawodowe, wizerunek, funkcje i zadaniaAbstrakt
Zawód nauczycielski poddawany jest ustawicznej ocenie, stając się przedmiotem wielu analiz, dyskusji, a nawet sporów naukowych. Zmieniające się wymogi formułowane wobec współczesnego nauczyciela pozwalają dywagować na temat: Jaki jest, a jaki powinien być nauczyciel XXI w.? Kwestie dotyczące wizerunku, zadań i powinności współczesnego nauczyciela rodzą nowe pytania, wątpliwości, jak również wskazują, iż współczesny nauczyciel powinien być przede wszystkim profesjonalistą, stawać się osobą otwartą na problemy, o charakterze społecznym i edukacyjnym. Istotne jest również pytanie o stosunek nauczycieli do dokonujących się przeobrażeń, a także rodzaj trudności wynikających z nowych wyzwań edukacyjnych.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
ORDON, U. (2017). Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wobec współczesnych przemian oświatowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 117–124. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.15
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.