Analiza porównawcza wybranych parametrów okulograficznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania
Słowa kluczowe:
dydaktyka, eye-tracking, rewizyty, dwell time, proces rozwiązywania zadaniaAbstrakt
Artykuł przedstawia analizę procesu rozwiązywania zadania zarejestrowanego przy użyciu stacjonarnego eyetrackera. Grupę badawczą stanowili uczniowie gimnazjum. Przedmiotem analiz było porównanie zarejestrowanych parametrów okulograficznych, takich jak: czas patrzenia, liczba powrotów i liczba fiksacji uczniów uzdolnionych w dziedzinie nauk ścisłych oraz tych, którzy mają w tym zakresie trudności. Wyodrębniono na przykładzie wybranego zadania przyczyny sukcesu lub porażki jego rozwiązania. Wyniki badań dowodzą, że sposób czytania treści zadania bezpośrednio wpływa na jakość jego rozwiązania.Pobrania
Opublikowane
2015-09-30
Jak cytować
SAJKA, M., & ROSIEK, R. (2015). Analiza porównawcza wybranych parametrów
okulograficznych uczniów gimnazjum
podczas rozwiązywania zadania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 195–201. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6456
Numer
Dział
WIDEODYDAKTYKA. STAN OBECNY I PERSPEKTYWY ROZWOJU
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.