Analiza porównawcza wybranych parametrów okulograficznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania

Autor

  • Mirosława SAJKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Roman ROSIEK Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska

Słowa kluczowe:

dydaktyka, eye-tracking, rewizyty, dwell time, proces rozwiązywania zadania

Abstrakt

Artykuł przedstawia analizę procesu rozwiązywania zadania zarejestrowanego przy użyciu stacjonarnego eyetrackera. Grupę badawczą stanowili uczniowie gimnazjum. Przedmiotem analiz było porównanie zarejestrowanych parametrów okulograficznych, takich jak: czas patrzenia, liczba powrotów i liczba fiksacji uczniów uzdolnionych w dziedzinie nauk ścisłych oraz tych, którzy mają w tym zakresie trudności. Wyodrębniono na przykładzie wybranego zadania przyczyny sukcesu lub porażki jego rozwiązania. Wyniki badań dowodzą, że sposób czytania treści zadania bezpośrednio wpływa na jakość jego rozwiązania.

Pobrania

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

SAJKA, M., & ROSIEK, R. (2015). Analiza porównawcza wybranych parametrów okulograficznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 195–201. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6456

Numer

Dział

WIDEODYDAKTYKA. STAN OBECNY I PERSPEKTYWY ROZWOJU

Inne teksty tego samego autora