Nowe podejście do szkolenia nauczycieli: Covid-19 i rozwój e-learningu
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.15Słowa kluczowe:
e-learning, kompetencje cyfrowe, szkolnictwo wyższe, technologie informacyjne i komunikacyjneAbstrakt
Pandemia Covid-19 spowodowała ogromną zmianę w środowisku edukacyjnym. Wpływ sytuacji epidemiologicznej był tak silny, że można uznać, iż powstał nowy paradygmat oparty na „półobecności” jako nowej normie dydaktycznej. Jesteśmy świadkami nowego kontekstu, w którym technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) zyskały większą rolę niż kiedykolwiek. W tej nowej perspektywie, która obejmuje również silną refleksję nad procesami nauczania i uczenia się, proponuje się przegląd istniejących zasobów technologicznych i ich aktualnej funkcjonalności. Biorąc pod uwagę powyższe, na początku XXI wieku postęp technologiczny w dziedzinie edukacji był bardzo znaczący. Platformy zarządzania, zasoby Internetowe lub inne media i interakcja symultaniczna to tylko niektóre z kluczowych narzędzi w świecie objętym rewolucyjnym podejściem do nauczania, które wykraczają daleko poza salę lekcyjną.Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Soler Costa, R., & Lafarga Ostáriz, P. (2020). Nowe podejście do szkolenia nauczycieli: Covid-19 i rozwój e-learningu. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 207–217. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.15
Numer
Dział
Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.