Nowe podejście do szkolenia nauczycieli: Covid-19 i rozwój e-learningu

Autor

  • Rebecca Soler Costa University of Zaragoza
  • Pablo Lafarga Ostáriz University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.15

Słowa kluczowe:

e-learning, kompetencje cyfrowe, szkolnictwo wyższe, technologie informacyjne i komunikacyjne

Abstrakt

Pandemia Covid-19 spowodowała ogromną zmianę w środowisku edukacyjnym. Wpływ sytuacji epidemiologicznej był tak silny, że można uznać, iż powstał nowy paradygmat oparty na „półobecności” jako nowej normie dydaktycznej. Jesteśmy świadkami nowego kontekstu, w którym technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) zyskały większą rolę niż kiedykolwiek. W tej nowej perspektywie, która obejmuje również silną refleksję nad procesami nauczania i uczenia się, proponuje się przegląd istniejących zasobów technologicznych i ich aktualnej funkcjonalności. Biorąc pod uwagę powyższe, na początku XXI wieku postęp technologiczny w dziedzinie edukacji był bardzo znaczący. Platformy zarządzania, zasoby Internetowe lub inne media i interakcja symultaniczna to tylko niektóre z kluczowych narzędzi w świecie objętym rewolucyjnym podejściem do nauczania, które wykraczają daleko poza salę lekcyjną.

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Soler Costa, R., & Lafarga Ostáriz, P. (2020). Nowe podejście do szkolenia nauczycieli: Covid-19 i rozwój e-learningu. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 207–217. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.15

Numer

Dział

Uniwersytety i szkoły wyższe w perspektywie wyzwań cywilizacyjnych