Internetowe sieci społeczne jako zasoby nauczania w szkolnictwie wyższym
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.16Słowa kluczowe:
sieci społeczne, uczeń, nauka, szkolnictwo wyższe, technologie informacyjne i komunikacyjne.Abstrakt
Technologie znacznie rozwinęły się we wszystkich obszarach społeczeństwa, stopniowo wkraczając także na uniwersytety, aż do momentu, w którym stały się bardzo cennym zasobem edukacyjnym. W kontekście ciągłych zmian, szkolnictwo wyższe musi stawić czoła wyzwaniom związanym z nowymi metodami uczenia się, aby ulepszyć sposób tworzenia, organizowania i rozpowszechniania wiedzy. Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu wiąże się ze wzrostem jego dostępności, poprawą jakości i polepszeniem wyników.
Downloads
Bibliografia
Ahad A.D. & Syamimi A.L., Convenience or Nuisance?: The 'WhatsApp' Dilemma, “Procedia-Social Behavioral Sciences” 2019, no. 155, pp. 189–196.
Annual Social Networking Study, IAB, 2019.
Awidi I.T., Paynter M. & Vujosevic T., Facebook group in the learning design of a higher education course: An analysis of factors influencing positive learning experience for students, “Computers & Education” 2019, no. 129, pp. 106–121.
Bankole O. & Venter I.M., Insights into the use and affordances of social and collaborative applications for student, “South African Computer Journal” 2017, no. 29(2), pp. 1–15.
Brown M., McCormack M., Reeves J., Brooks C. & Grajek, S. 2020 EDUCAUSE Horizon Report, Teaching and Learning Edition, Louisville, Estados Unidos: Educause, 2020.
Cabero J. & Marín V., Educational possibilities of social networks and group work. Perceptions of university students, “Comunicar” 2019, no. 42, pp. 165–172.
Davidovitch N. & Belichenko M., Facebook Tools and Digital Learning Achievements in Higher Education, “Journal of Education And E-Learning Research” 2018, no. 5(1), pp. 8–14.
De Paiva L.F., Ferreira A.C. & Feitosa, E. The use of WhatsApp as a tool for educational communication in higher education “V Brazilian Congress of Computer Science in Education” (CBIE, 2016).
Gallego C. & Murillo M., Teaching practice mediated by technologies. Youtube as a learning tool in Higher Education, “Educational Forum” 2018, no. 31, pp. 11–29.
Marín-Díaz V., Vega-Gea E. & Passey, D., Determination of problematic use of social networks by university students, “RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia” 2019, no. 22 (2), pp. 135–152.
Posligua, R. & Zambrano, L., The use of YouTube as a learning tool, “Refusal” 2020, no. 5(1), pp. 10–18.
Rodríguez M.R., López A. & Martín I., Educational science students' perceptions of social networks as a didactic methodology, “Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación” 2017, no. 50, pp. 77–93.
Sánchez-Oliver A., Otero-Saborido A. & Fuentes-García I., Proposal for teaching innovation in Higher Education through the use of social networks, “Infancia, educación y aprendizaje”2018, no. 2 (3), pp. 356–362.
Tierney W.C., Academic competencies for the twenty-first century : plus ça change, plus c'est la même chose?, “Journal for the Study of Education and Development” 2014, no. 37(4), pp. 687–710.
Vilches M.J. & Reche E., WhatsApp's limitations for collaborative activities at university, “RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia” 2019, no. 22(2), pp. 57–77.
Yeboah J. & Dominic Ewur G., The Impact of WhatsApp Messenger Usage on Students Performance in Tertiary Institutions in Ghana, “Journal of Education and Practice” 2014, no. 5, pp. 156–164.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.