Indoktrynacja i kontrola: edukacja w Państwie Hiszpańskim
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.4Słowa kluczowe:
polityka edukacyjna, dyktatura, dzieciństwo, Państwo Hiszpańskie.Abstrakt
W czasach dyktatury celem polityki edukacyjnej było wpajanie wartości i konkretnej wiedzy, która w istocie była indoktrynacją. W pracy podjęto próbę zrozumienia, jakie następstwa przyniosły mechanizmy zapoczątkowane w czasach młodości, czy spełniły swoją rolę. Reżim Franco, poprzez Front Młodzieżowy, kontrolował codzienność szkolną i upolityczniał szkolne aktywności. Dyktatura używa jako broni edukacji upolitycznionejPobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Mauri Medrano, M. (2019). Indoktrynacja i kontrola: edukacja
w Państwie Hiszpańskim. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 59–66. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.4
Numer
Dział
Historyczne źródła, ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.