Indoktrynacja i kontrola: edukacja w Państwie Hiszpańskim

Autor

  • Marta Mauri Medrano University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.4

Słowa kluczowe:

polityka edukacyjna, dyktatura, dzieciństwo, Państwo Hiszpańskie.

Abstrakt

W czasach dyktatury celem polityki edukacyjnej było wpajanie wartości i konkretnej wiedzy, która w istocie była indoktrynacją. W pracy podjęto próbę zrozumienia, jakie następstwa przyniosły mechanizmy zapoczątkowane w czasach młodości, czy spełniły swoją rolę. Reżim Franco, poprzez Front Młodzieżowy, kontrolował codzienność szkolną i upolityczniał szkolne aktywności. Dyktatura używa jako broni edukacji upolitycznionej

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Mauri Medrano, M. (2019). Indoktrynacja i kontrola: edukacja w Państwie Hiszpańskim. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 7, 59–66. https://doi.org/10.15584/kpe.2019.7.4

Numer

Dział

Historyczne źródła, ciągłość i zmiana myśli edukacyjnej