Projektowanie modeli trójwymiarowych w szkole średniej z użyciem oprogramowania open source Blender
DOI:
https://doi.org/10.15584/di.2020.15.8Słowa kluczowe:
modele trójwymiarowe, nauka modelowania, program Blender w procesie edukacji, informatyka szkoła średniaAbstrakt
Informatyka jest tym działem wiedzy, który w dzisiejszych czasach rozwija się wyjątkowo prężnie. Dawno już minęły czasy, kiedy dyscyplina ta ograniczała się jedynie do programowania i pracy z kodem. Niniejszy artykuł porusza praktyczne aspekty nauki modelowania przestrzennego i wizualizacji, stanowiących część grafiki komputerowej. Omawiane zagadnienia otwierają rów-nież młodzieży drogę do dalszej edukacji w kierunkach politechnicznych i dziedzinach, gdzie projektowanie odbywa się za pomocą komputera. Zasygnalizowane działania dydaktyczne oparte zostały na oprogramowaniu Blender open source. Włączenie zatem proponowanych rozwiązań w proces edukacyjny, nie pociąga za sobą nadmiernych kosztów finansowych.Pobrania
Opublikowane
2020-12-15
Jak cytować
Kisiel, P. (2020). Projektowanie modeli trójwymiarowych w szkole średniej z użyciem oprogramowania open source Blender. Dydaktyka Informatyki, 15, 120–129. https://doi.org/10.15584/di.2020.15.8
Numer
Dział
TIK A EDUKACJA