Znajomość pojęć technicznych przez licealistów – sprawozdanie z badań pilotażowych

Autor

  • WALDEMAR LIB Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.16

Słowa kluczowe:

pojęcia techniczne, dydaktyka techniki, zasób pojęć technicznych

Abstrakt

Rozwój techniki na przestrzeni dziejów spowodował, że wzrosła liczba nowych pojęć technicznych stale włączanych do słownictwa nie tylko specjalistycznego, lecz również pojęć technicznych, którymi człowiek posługuje się każdego dnia. Spowodowało to, że specjalistyczne pojęcia techniczne stały się nieodzownym komponentem języka potocznego. Uważa się także, że technika jest największą siłą sprawczą wpływającą na rozwój języka. W prezentowanym artykule przedstawiono pilotażowe wyniki badań dotyczące znajomości pojęć technicznych przez uczniów liceów ogólnokształcących.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

LIB, W. (2018). Znajomość pojęć technicznych przez licealistów – sprawozdanie z badań pilotażowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 119–126. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.16

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 > >>