Znajomość pojęć technicznych przez licealistów – sprawozdanie z badań pilotażowych
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.16Słowa kluczowe:
pojęcia techniczne, dydaktyka techniki, zasób pojęć technicznychAbstrakt
Rozwój techniki na przestrzeni dziejów spowodował, że wzrosła liczba nowych pojęć technicznych stale włączanych do słownictwa nie tylko specjalistycznego, lecz również pojęć technicznych, którymi człowiek posługuje się każdego dnia. Spowodowało to, że specjalistyczne pojęcia techniczne stały się nieodzownym komponentem języka potocznego. Uważa się także, że technika jest największą siłą sprawczą wpływającą na rozwój języka. W prezentowanym artykule przedstawiono pilotażowe wyniki badań dotyczące znajomości pojęć technicznych przez uczniów liceów ogólnokształcących.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
LIB, W. (2018). Znajomość pojęć technicznych przez licealistów – sprawozdanie z badań pilotażowych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 119–126. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.16
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.