Kształcenie uczniów szkoły podstawowej w zakresie edukacji technicznej i przyrodniczej

Autor

  • Renata STAŚKO Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Polska
  • Karolina CZERWIEC Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Polska
  • Marta CIESIELKA AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.17

Słowa kluczowe:

edukacja techniczna i przyrodnicza, nauczanie i uczenie się, warsztaty edukacyjne

Abstrakt

We współczesnym świecie zachodzą szybkie zmiany związane z rozwojem technologicznym zorientowane na rosnące oczekiwania społeczeństwa. Wymaga to umiejętności krytycznego myślenia w sytuacji, gdy ilość docierających do nas informacji wzrasta w niewiarygodnie szybkim tempie. Jedną z dróg edukowania uczniów w zakresie rozumienia problemów naukowych i cywilizacyjnych są zajęcia uczące samodzielnego poszukiwania odpowiedzi i krytycznego myślenia. Celem badań dotyczących organizacji interdyscyplinarnych warsztatów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych była diagnoza postaw uczniów wobec doskonalenia umiejętności technicznych oraz podejmowania odpowiedzialnych decyzji prośrodowiskowych w codziennym życiu. Wykazano, że warsztaty pozwalają uczniom na rozwijanie myślenia naukowego podczas podejmowania działań ekologicznych i manualno-technicznych w przestrzeni szkolnej i pozaszkolnej.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

STAŚKO, R., CZERWIEC, K., & CIESIELKA, M. (2016). Kształcenie uczniów szkoły podstawowej w zakresie edukacji technicznej i przyrodniczej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 143–150. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.17

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2