Kształcenie uczniów szkoły podstawowej w zakresie edukacji technicznej i przyrodniczej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.17Słowa kluczowe:
edukacja techniczna i przyrodnicza, nauczanie i uczenie się, warsztaty edukacyjneAbstrakt
We współczesnym świecie zachodzą szybkie zmiany związane z rozwojem technologicznym zorientowane na rosnące oczekiwania społeczeństwa. Wymaga to umiejętności krytycznego myślenia w sytuacji, gdy ilość docierających do nas informacji wzrasta w niewiarygodnie szybkim tempie. Jedną z dróg edukowania uczniów w zakresie rozumienia problemów naukowych i cywilizacyjnych są zajęcia uczące samodzielnego poszukiwania odpowiedzi i krytycznego myślenia. Celem badań dotyczących organizacji interdyscyplinarnych warsztatów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych była diagnoza postaw uczniów wobec doskonalenia umiejętności technicznych oraz podejmowania odpowiedzialnych decyzji prośrodowiskowych w codziennym życiu. Wykazano, że warsztaty pozwalają uczniom na rozwijanie myślenia naukowego podczas podejmowania działań ekologicznych i manualno-technicznych w przestrzeni szkolnej i pozaszkolnej.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
STAŚKO, R., CZERWIEC, K., & CIESIELKA, M. (2016). Kształcenie uczniów szkoły podstawowej w zakresie edukacji technicznej i przyrodniczej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 143–150. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.17
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.