Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego
Słowa kluczowe:
teoria książki szkolnej, teoria podręcznika, środki dydaktyczne, edukacja medialnaAbstrakt
Rozwój teorii i praktyki podręcznika szkolnego jest nierozerwalnie związany z rozwojem teorii książki szkolnej, teorii technicznych środków dydaktycznych oraz edukacji medialnej. Rozwój tych trzech dziedzin szczegółowych teorii pedagogicznych ma wyraźnie polską tożsamość i kierunek badań. W opracowaniu przyjęto założenie o nadrzędności pojęcia książki szkolnej (w stosunku do podręcznika) jako publikacji przeznaczonej dla szkoły. Dotychczas podręcznik i książka szkolna były pojęciami właściwie tożsamymi, stosowanymi wymiennie.Pobrania
Opublikowane
2013-06-30
Jak cytować
WALAT, W. (2013). Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 7(1), 54–65. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6807
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNOTECHNICZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2013 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.