Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego

Autor

  • Wojciech WALAT Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

teoria książki szkolnej, teoria podręcznika, środki dydaktyczne, edukacja medialna

Abstrakt

Rozwój teorii i praktyki podręcznika szkolnego jest nierozerwalnie związany z rozwojem teorii książki szkolnej, teorii technicznych środków dydaktycznych oraz edukacji medialnej. Rozwój tych trzech dziedzin szczegółowych teorii pedagogicznych ma wyraźnie polską tożsamość i kierunek badań. W opracowaniu przyjęto założenie o nadrzędności pojęcia książki szkolnej (w stosunku do podręcznika) jako publikacji przeznaczonej dla szkoły. Dotychczas podręcznik i książka szkolna były pojęciami właściwie tożsamymi, stosowanymi wymiennie.

Pobrania

Opublikowane

2013-06-30

Jak cytować

WALAT, W. (2013). Podstawy teorii i praktyki podręcznika szkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 7(1), 54–65. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6807

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNOTECHNICZNEJ

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 4 > >>