Porównanie wirtualnych i rzeczywistych pomiarów wielkości elektrycznych
DOI:
https://doi.org/2080-9069Słowa kluczowe:
pomiar wielkości elektrycznych, zestawy elektroniczne, pomiar wirtualny, programy symulacyjneAbstrakt
W pracy przedstawiono moŜliwość porównania realizacji podstawowych pomiarów elektrycznych i elektronicznych. Przygotowanie nauczycieli do nauczania przedmiotów technicznych w szkołach podstawowych i średnich jest w dalszym ciągu wyzwaniem metodycznym. W przypadku nauczania metod dokonywania pomiarów pola elektrycznego istnieje kilka sposobów, aby osiągnąć wymaganą jakość pomiarową. Dla uzyskania prawdziwej wiedzy i doświadczenia moŜna skorzystać z rzeczywistych elementów i przyrządów pomiarowych. Metoda taka wymaga zastosowania dobrego wyposaŜenia laboratoryjnego oraz wielu urządzeń pomocniczych. Aktualnie moŜliwa jest konwersja pomiarów i eksperymentów w rzeczywistości wirtualnej. Istnieje wiele programów komputerowych, które pozwalają na symulację całego laboratorium. Autorzy artykułu prezentują wiele zadań, poprzez które studenci realizowali wszystkie te sposoby, które umoŜliwiają dokonywnaie oceny uzyskanych wyników pomiarowych.Opublikowane
2011-06-30
Jak cytować
MACH, P., & BENAJTR, P. (2011). Porównanie wirtualnych i rzeczywistych pomiarów wielkości elektrycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, (1), 82–90. https://doi.org/2080-9069
Numer
Dział
SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION