Porównanie wirtualnych i rzeczywistych pomiarów wielkości elektrycznych
Słowa kluczowe:
pomiar wielkości elektrycznych, zestawy elektroniczne, pomiar wirtualny, programy symulacyjneAbstrakt
W pracy przedstawiono moŜliwość porównania realizacji podstawowych pomiarów elektrycznych i elektronicznych. Przygotowanie nauczycieli do nauczania przedmiotów technicznych w szkołach podstawowych i średnich jest w dalszym ciągu wyzwaniem metodycznym. W przypadku nauczania metod dokonywania pomiarów pola elektrycznego istnieje kilka sposobów, aby osiągnąć wymaganą jakość pomiarową. Dla uzyskania prawdziwej wiedzy i doświadczenia moŜna skorzystać z rzeczywistych elementów i przyrządów pomiarowych. Metoda taka wymaga zastosowania dobrego wyposaŜenia laboratoryjnego oraz wielu urządzeń pomocniczych. Aktualnie moŜliwa jest konwersja pomiarów i eksperymentów w rzeczywistości wirtualnej. Istnieje wiele programów komputerowych, które pozwalają na symulację całego laboratorium. Autorzy artykułu prezentują wiele zadań, poprzez które studenci realizowali wszystkie te sposoby, które umoŜliwiają dokonywnaie oceny uzyskanych wyników pomiarowych.Pobrania
Opublikowane
2011-06-30
Jak cytować
MACH, P., & BENAJTR, P. (2011). Porównanie wirtualnych i rzeczywistych pomiarów wielkości elektrycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 82–90. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7031
Numer
Dział
EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.