Poziom radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli akademickich korzystających z technologii informacyjno-komunikacyjnych

Autor

  • TOMASZ WARZOCHA Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.53

Słowa kluczowe:

stres, kompetencje, student, nauczyciel akademicki, technologie informacyjno-komunikacyjne, komunikowanie się

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące poziomu odporności na stres nauczycieli akademickich Uniwersytetu Rzeszowskiego korzystających w swoim warsztacie pracy z technologii informacyjno-komunikacyjnych w celu pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania wiedzy studentom. Odpowiednie przygotowanie do korzystania z dostępnych narzędzi wspomagających proces edukacyjny warunkuje umiejętne, skuteczne, efektywne i zarazem efektowne przekazywanie niezbędnych wiadomości, korzystanie z dostępnych informacji, porozumiewania się ze studentami oraz innymi współpracownikami na uczelni.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

WARZOCHA, T. (2018). Poziom radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli akademickich korzystających z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 365–371. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.53

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI NAUCZYCIELI

Inne teksty tego samego autora