Umiejętność podejmowania decyzji przez uczniów, jako warunek ich efektywnego funkcjonowania

Autor

  • JOLANTA WILSZ Doktor habilitowany, Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie, Instytut Nauk Spo-łecznych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.24

Słowa kluczowe:

decyzje, postulator, optymalizator, realizator, system sterujący

Abstrakt

W artykule omówiono rodzaje problemów do rozwiązania. Przedstawiono działalność decy-zyjną opartą na strukturze systemu sterującego. Omówiono relacje zachodzące między podsystemami tego systemu: postulatorem, optymalizatorem i realizatorem. Uzasadniono konieczność zapoznania uczniów z problematyką dotyczącą podejmowania decyzji w ujęciu cybernetycznym.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

WILSZ, J. (2018). Umiejętność podejmowania decyzji przez uczniów, jako warunek ich efektywnego funkcjonowania. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 172–177. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.24

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION