Zaniedbana algebra a nauczanie informatyki

Autor

  • ALEKSANDER PIECUCH Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Matematyczno-Przyrodniczy, Katedra Inżynierii Komputerowej; Laboratorium Zagadnień Społeczeństwa Informacyjnego, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.41

Słowa kluczowe:

logika, algebra Boole‟a, nauczanie informatyki, programowanie

Abstrakt

Artykuł podejmuje próbę zwrócenia uwagi na zagadnienia związane z nauczaniem logiki w ramach przedmiotu informatyka. Jeszcze początkiem lat 80. XX w. była ona obecna w programach nauczania. W świetle zapowiadanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej reform związanych z kształceniem informatycznym zagadnienia logiki nabierają szczególnego znaczenia. Nauczanie programowania sprofilowanego na np. programowanie robotów, względnie innych platform programowalnych, bez znajomości algebry Boole‟a nie będzie dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia kompetencji uczniów.

Opublikowane

2017-09-30

Jak cytować

PIECUCH, A. (2017). Zaniedbana algebra a nauczanie informatyki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 288–294. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.41

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION