Zaniedbana algebra a nauczanie informatyki
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.41Słowa kluczowe:
logika, algebra Boole‟a, nauczanie informatyki, programowanieAbstrakt
Artykuł podejmuje próbę zwrócenia uwagi na zagadnienia związane z nauczaniem logiki w ramach przedmiotu informatyka. Jeszcze początkiem lat 80. XX w. była ona obecna w programach nauczania. W świetle zapowiadanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej reform związanych z kształceniem informatycznym zagadnienia logiki nabierają szczególnego znaczenia. Nauczanie programowania sprofilowanego na np. programowanie robotów, względnie innych platform programowalnych, bez znajomości algebry Boole‟a nie będzie dobrym rozwiązaniem z punktu widzenia kompetencji uczniów.Pobrania
Opublikowane
2017-09-30
Jak cytować
PIECUCH, A. (2017). Zaniedbana algebra a nauczanie informatyki. Journal of Education, Technology and Computer Science, 21(3), 288–294. https://doi.org/10.15584/eti.2017.3.41
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.