Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.12Słowa kluczowe:
rodzice, nauczyciele, współpracaAbstrakt
Dokonujące się od lat 90. przemiany w systemie oświaty obejmują zmiany organizacyjne, strukturalne, jak i programowe. Dotyczą także starań o przywrócenie rodzinie pozycji równorzędnego partnera w procesie współpracy ze szkołą. Przyjęte regulacje prawne umożliwiają rodzicom współdecydowanie o sprawach edukacji własnego dziecka. Jednak w praktyce wielu szkół,współpraca rodziców z nauczycielami daleka jest od oczekiwanej. Prezentowane opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. Jest próbą odpowiedzi na pytanie dotyczące określenia wyznaczników wzajemnych relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych. Strukturę tekstu wyznaczają następujące zmienne: rodzicielskie powinności w procesie współpracy z nauczycielami, pozory współdecydowania rodziców w szkole, inicjowanie działań przez rodziców.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
Lulek, B. (2017). Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 199–215. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.12
Numer
Dział
Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.