Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych

Autor

  • Barbara Lulek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.12

Słowa kluczowe:

rodzice, nauczyciele, współpraca

Abstrakt

Dokonujące się od lat 90. przemiany w systemie oświaty obejmują zmiany organizacyjne, strukturalne, jak i programowe. Dotyczą także starań o przywrócenie rodzinie pozycji równorzędnego partnera w procesie współpracy ze szkołą. Przyjęte regulacje prawne umożliwiają rodzicom współdecydowanie o sprawach edukacji własnego dziecka. Jednak w praktyce wielu szkół,współpraca rodziców z nauczycielami daleka jest od oczekiwanej. Prezentowane opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. Jest próbą odpowiedzi na pytanie dotyczące określenia wyznaczników wzajemnych relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych. Strukturę tekstu wyznaczają następujące zmienne: rodzicielskie powinności w procesie współpracy z nauczycielami, pozory współdecydowania rodziców w szkole, inicjowanie działań przez rodziców.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Lulek, B. (2017). Powinności - pozory - inicjowanie działania. Wyznaczniki relacji rodziców z nauczycielami w szkołach podstawowych. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 5, 199–215. https://doi.org/10.15584/kpe.2017.5.12

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki