Nauczyciel ważnym podmiotem współczesnej edukacji szkolnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.17Słowa kluczowe:
podmiotowość, twórczość, innowacyjność, postawa nauczyciela, role społeczne, edukacja,, wychowanie,, opieka, diagnozaAbstrakt
Współczesna edukacja szkolna jest krytykowana za jej mierne osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze. Konieczna jest zmiana ról społecznych i edukacyjnych nauczyciela, szczególnie dotyczy to jego podmiotowości. Nauczyciel w procesie dydaktyczno-wychowawczym winien być inicjatorem pozytywnego współdziałania z rodzicami i innymi ośrodkami wychowania równoległego. Musi podejmować decyzje pedagogiczne w sposób twórczy, odpowiedzialny, kierując się dobrem wychowawczym i rozwojowym uczniów. Podmiotowość nauczyciela wiąże się również z wysokim autorytetem wśród rodziców, uczniów i całego społeczeństwa.Pobrania
Opublikowane
2016-12-15
Jak cytować
Cudak, S. (2016). Nauczyciel ważnym podmiotem współczesnej edukacji szkolnej. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 257–264. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.17
Numer
Dział
Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.