Edukacyjne wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości

Autor

  • Marta Mauri Medrano University of Zaragoza

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.13

Słowa kluczowe:

wirtualna rzeczywistość, edukacja, nauka, symulacja

Abstrakt

Dokonujący się rozwój technologiczny przyniósł znaczne zmiany w codziennej praktyce edukacyjnej. Z powodu ogromnego postępu w zakresie zasobów komputerowych, jesteśmy zmuszeni do zaadaptowania dotychczasowych, tradycyjnych metod nauczania do nowych warunków technologicznych, występujących w środowisku społecznym. Jednym z ostatnich osiągnięć w dziedzinie edukacji są techniki wirtualnej rzeczywistości, które w ciągu kilku lat wymuszą dalsze zmiany naszych systemów edukacyjnych. Z technikami tymi mamy już dziś do czynienia w zaawansowanych technologicznie krajach.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Aznar-Díaz I., Romero-Rodríguez J.M., & Rodríguez-García A.M., La tecnología móvil de Realidad Virtual en educación: una revisión del estado de la literatura científica en España, “EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC” 2018, no. 7(1), pp. 256–274.

De Antonio A., Villalobos M. & Luna E., Cuándo y cómo usar la Realidad Virtual en la Enseñanza, “Revista de Enseñanza y Tecnología” 2000, no.42, pp. 26-36.

Echeverría J., Avatares, realidad virtual y educación digital, “Actas del primer congreso internacional de educación digital”, Bilbao, España, 2000.

LaCruz M., Bravo C. & Redondo M.A., Educación y nuevas tecnologías ante el siglo XXI, “Revista Comunicación y Pedagogía” 2000, no 164, pp. 25–39.

Pantelidis V.S., Reasons to use Virtual Reality in education and training courses and a model to determine when to use Virtual Reality, “Themes in Science and Technology Education” 2009, no. 2(1), pp. 59–70.

Poveda M.A. & Thous M.C., Mundos virtuales y avatares como nuevas formas educativas, “Historia y Comunicación Social” 2013, no Especial Noviembre, pp. 469–479.

Zapatero D., La realidad virtual como recurso y herramienta útil para la docencia y la investigación, “Revista Iberoamericana De Tecnología En Educación Y Educación En Tecnología” 2011, no. 6, pp. 17–23.

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Mauri Medrano, M. (2020). Edukacyjne wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 8, 186–192. https://doi.org/10.15584/kpe.2020.8.13

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych