Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Autor

  • Wojciech CZERSKI Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska

Słowa kluczowe:

specjalne potrzeby edukacyjne diagnoza pedagogiczna, dysleksja rozwojowa, technologie informacyjno-komunikacyjne

Abstrakt

W niniejszym artykule poruszona została tematyka zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzieci te powinny być objęte szczególną troską nie tylko ze strony rodziców i terapeutów, ale i całego systemu. Producenci sprzętu i oprogramowania dostrzegają potrzeby tych osób i z myślą o nich tworzą odpowiednie rozwiązania. Pierwsza część artykułu przedstawia rozważania teoretyczne nad tym, kim są osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Natomiast druga część opisuje przykładowe rozwiązania technologiczne mogące być wykorzystane przez osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

CZERSKI, W. (2014). Technologie informacyjno-komunikacyjne w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Journal of Education, Technology and Computer Science, 10(2), 82–87. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6578

Numer

Dział

EDUKACJA INFORMATYCZNA I INFORMACYJNA

Inne teksty tego samego autora