Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki

Autor

  • Waldemar FURMANEK

DOI:

https://doi.org/2080-9069

Słowa kluczowe:

wszechobecność, technologie informacyjne, katalogi technologii, portale edukacyjne, programy prezentacyjne, wirtualna rzeczywistość, systemy CMS

Abstrakt

Systemy pedagogiczne swoją specyfiką sprawiają, że ubogacenie ich struktury o komponenty techniczne, w tym poprzez ich instrumentalizację, często w znaczącym stopniu zmienia ich charakter. Poza bowiem usprawnieniem, wspomaganiem działających podmiotów (nauczyciela/wychowawcy; ucznia/wychowanka) ich obecność zmienia przede wszystkim ich aksjologię, a przez to cele wychowania oraz treść tych procesów. W opracowaniu przedstawiam podstawowe problemy wynikające z obecności nowych technologii w systemach edukacji.

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

FURMANEK, W. (2014). Wybrane technologie informacyjne dla edukacji – zarys problematyki. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 113–126. https://doi.org/2080-9069

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>