Analiza reakcji pupilometrycznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania – badania porównawcze

Autor

  • Mirosława SAJKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Roman ROSIEK Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Władysław BŁASIAK Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Magdalena ANDRZEJEWSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Małgorzata GODLEWSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Paweł KAZUBOWSKI Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Bożena ROŻEK Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Anna STOLIŃSKA Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska
  • Dariusz WCISŁO Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Polska

Słowa kluczowe:

dydaktyka, eye-tracking, pupilometria, analiza rozwiązywania zadań

Abstrakt

Artykuł jest kontynuacją badań eye-trackingowych dotyczących zastosowań pupilometrii do celów analizy subiektywnej oceny poziomu trudności zadań oraz obciążenia poznawczego u badanych osób podczas rozwiązywania zadań [Rosiek, Sajka 2014]. Analizie poddane zostały reakcje źrenic uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania. W artykule przedstawiono szczegółową analizę reakcji pupilometrycznych wybranych dwóch grup uczniów: uzdolnionych w kierunku nauk ścisłych oraz uczniów osiągających najniższe wyniki nauczania z tych przedmiotów. Dokonana została próba porównania tych reakcji.

Pobrania

Opublikowane

2015-09-30

Jak cytować

SAJKA, M., ROSIEK, R., BŁASIAK, W., ANDRZEJEWSKA, M., GODLEWSKA, M., KAZUBOWSKI, P., ROŻEK, B., STOLIŃSKA, A., & WCISŁO, D. (2015). Analiza reakcji pupilometrycznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania – badania porównawcze. Journal of Education, Technology and Computer Science, 13(3), 188–194. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6455

Numer

Dział

WIDEODYDAKTYKA. STAN OBECNY I PERSPEKTYWY ROZWOJU

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>