Wykorzystanie modeli wytrzymałych konstrukcji na przykładzie mostów w dydaktyce w klasach I–III

Autor

  • Agnieszka Drozd Studentka kierunku Pedagogika, specjalność specjalność Edukacja przedszkolna i wczesnoszkol- na, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Polska
  • Wioletta Pietraszek Studentka kierunku Pedagogika, specjalność specjalność Edukacja przedszkolna i wczesnoszkol- na, Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Polska
  • Tomasz Warzocha Uniwersytet Rzeszowski, Kolegium Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki, Zakład Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych, Polska https://orcid.org/0000-0001-8393-3989

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.46

Słowa kluczowe:

most, konstrukcje, wytrzymały

Abstrakt

Przedstawione w artykule zagadnienia mogą stanowić podstawę propozycji rozwiązań metodycznych mających na celu rozwinięcie zainteresowań techniką dzieci już od najmłodszych lat. Ponadto zawarte i omówione zostały wszelkie korzyści wynikające z korzystania z takich materiałów w środowisku szkolnym. Poruszono również kwestię zapotrzebowania przemysłu na osoby kończące studia na kierunkach technicznych. Umiejętność rozbudzania zainteresowań i pasji wobec techniki i jej narzędzi w dużej mierze zależy od kompetencji posługiwania się nią przez nauczyciela prowadzącego ten przedmiot w szkole. Pokazywanie szerokiego wachlarza możliwości wykorzystania podstawowych materiałów, jakimi są papier, plastik, szkło i drewno, pozwala zbudować, skonstruować bardzo interesujące modele mające wykorzystanie w życiu codziennym. Jednym z takich przykładów jest zastosowanie patyczków drewnianych w konstruowaniu modeli metodycznych konstrukcji mostowych przedstawionych w niniejszym artykule.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Drozd, A., Pietraszek, W., & Warzocha, T. (2019). Wykorzystanie modeli wytrzymałych konstrukcji na przykładzie mostów w dydaktyce w klasach I–III. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 331–336. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.46

Inne teksty tego samego autora