Relacje dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami w klasach integracyjnych

Autor

  • Małgorzata Marmola Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.15

Słowa kluczowe:

relacje rówieśnicze, niepełnosprawność, integracja

Abstrakt

Artykuł podejmuje tematykę relacji rówieśniczych dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych. Prezentuje badania przeprowadzone zarówno wśród rodziców dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych, jak i wśród uczniów klas integracyjnych. Ich wyniki wskazują na niekorzystną pozycję dzieci niepełnosprawnych w klasie oraz jedynie sporadyczne kontakty z rówieśnikami poza szkołą.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

Marmola, M. (2016). Relacje dzieci niepełnosprawnych z rówieśnikami w klasach integracyjnych. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 4, 229–240. https://doi.org/10.15584/kpe.2016.4.15

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych