Ocena aktywności poznawczej w ujęciu aktualnych badań QEEG

Autor

  • TOMASZ PRAUZNER Doktor, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, Instytut Techniki i Systemów Bezpie-czeństwa, Polska
  • MAŁGORZATA PRAUZNER Magister inżynier, Szkoła Podstawowa nr 31 z Oddziałami Integracyjnymi, Częstochowa, Polska
  • KACPER PRAUZNER II Liceum Ogólnokształcące im. Romualda Traugutta w Częstochowie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.18

Słowa kluczowe:

efektywność dydaktyczna, programy symulacyjne, badania QEEG

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję oceny procesu poznawczego na podstawie planowanych badań elektroencefalograficznych QEEG. Głównym problemem badawczym jest próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu wykorzystanie nowoczesnych programów symulacyjnych stosowanych w kształceniu zawodowym wpływa na efektywność kształcenia. Efektywność kształcenia jest pochodną aktywności procesu poznawczego podczas uczenia się. W celu odpowiedzi na ten problem planuje się analizę aktywności mózgu dzięki rejestracji i obserwacji przebiegu róż-nych fal oraz wielkości potencjałów generowanych przez układ nerwowy.

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

PRAUZNER, T., PRAUZNER, M., & PRAUZNER, K. (2018). Ocena aktywności poznawczej w ujęciu aktualnych badań QEEG. Journal of Education, Technology and Computer Science, 25(3), 133–138. https://doi.org/10.15584/eti.2018.3.18

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>