Procesy wzrokowe u osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.23Słowa kluczowe:
specyficzne trudności w uczeniu się, dysleksja, procesy wzrokowe, deficyty wzrokoweAbstrakt
Trudności w uczeniu się są ciągle nierozwiązaną zagadką, fascynującym, otwartym obszarem eksploracji. W artykule zamieszczono podstawowe informacje na ich temat – rozważania terminologiczne, przyczyny i symptomy. Odwołano się do najnowszych klasyfikacji medycznych. W dalszej części przedstawiono doniesienia badawcze dotyczące procesów wzrokowych u osób z dysleksją. Duża różnorodność rozpoznawanych u nich deficytów wzrokowych i różnice w ich wyjaśnianiu powodują, iż w teoriach brakuje dokładnej informacji, w jaki sposób deficyty wzrokowe powodują trudności dyslektyczne. W tekście zaprezentowano najbardziej obiecujące koncepcje na ten temat. Artykuł stanowi wprowadzenie do opisanych w dalszej części czasopisma eye trackingowych badań weryfikacyjnych procesów wzrokowych u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
KOWALUK-ROMANEK, M., & WAWER, R. (2017). Procesy wzrokowe u osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 176–183. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.23
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.