Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu multimedialnych programów dydaktycznych
DOI:
https://doi.org/2080-9069Słowa kluczowe:
algorytm, algorytm dydaktyczny, multimedialny programAbstrakt
Komputerowe programy prezentacyjne oraz łatwe w obsłudze edytory języków programowania stworzyły nauczycielom nieograniczone moŜliwości projektowania i wykonywania własnych opracowań metodycznych opartych na technologiach informatycznych i informacyjnych. Jak wielkie znaczenie cywilizacyjne wywarło upowszechnienie się hiperteksu wyjaśnia szerzej W. Furmanek w opracowaniu Cywilizacyjne i osobowe znaczenie hipertekstu [2008]. W artykule poruszana jest problematyka związana z projektowaniem multimedialnych programów dydaktycznych. To na etapie projektowania podejmowane są decyzje dotyczące struktury programu dydaktycznego, sposobu prezentowania treści kształcenia, ich układu metodycznego, doboru mediów słuŜących do przekazywania i sprawdzania nowo nabytych wiadomości. Często konsekwencją ustalenia struktury multimedialnego programu dydaktycznego i zastosowania określonych mediów jest wybór technologii informatycznych słuŜących do jego realizacji.Opublikowane
2012-12-15
Jak cytować
LIB, W. (2012). Znaczenie algorytmu dydaktycznego w projektowaniu
multimedialnych programów dydaktycznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, (2), 173–181. https://doi.org/2080-9069
Numer
Dział
SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION