Praktyka matematyczna a nowe technologie edukacyjne

Autor

  • Joanna KANDZIA Szkoła Nauk Ścisłych USKW w Warszawie, Polska

Słowa kluczowe:

edukacja matematyczna, dydaktyka, technologie edukacyjne

Abstrakt

W artykule zwrócono uwagę na zmiany zachodzące w edukacji matematycznej pod wpływem ekspansji nowych technologii edukacyjnych. Przedstawiono analizę wyników ankiety dotyczącej wykorzystania ich w praktyce pedagogicznej (w nauczaniu matematyki). Opis projektu – „Nowe metody nauczania w matematyce”. Rozwój technologii edukacyjnych i kreowane metody zbierania i dystrybuowania informacji otwierają drogę do alternatywnych form kształcenia w społeczeństwie wiedzy. Oddają one nieocenione zasługi w rozpoznawaniu, zgłębianiu i konstruktywnym wypracowaniu rozwiązań problemów w różnych dziedzinach naszego życia. Matematyka, informatyka, komputery są w dużej korelacji, zarówno współcześnie, jak i historycznie. Nowe technologie zmieniają styl nauczania i uczenia się matematyki.

Pobrania

Opublikowane

2012-12-15

Jak cytować

KANDZIA, J. (2012). Praktyka matematyczna a nowe technologie edukacyjne. Journal of Education, Technology and Computer Science, 6(2), 57–64. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6897

Numer

Dział

TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH

Inne teksty tego samego autora