Zawód – nauczyciel. Silne i słabe strony programów kształcenia nauczycieli
Słowa kluczowe:
dydaktyka matematyki, edukacja matematyczna, matematyka, szkolna, metody nauczania, nauczyciel matematyki, wykształcenie, zawódAbstrakt
Na podstawie Raportu Liczą się nauczyciele o stanie edukacji 2013 opublikowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych przedstawiono zarys drogi, jaką pokonują adepci, aby zdobyć zawód nauczyciela. W artykule wskazano na niski poziom przygotowania merytorycznego i pedagogicznego nauczycieli do tego zawodu pomimo „dobrego” (czytaj: wyższego) wykształcenia. Podkreślono słabe strony organizacji i zakresu studiów nauczycielskich. Zaproponowano możliwości poprawy aspektu dydaktycznego oraz organizacyjnego kształcenia nauczycieli.Pobrania
Opublikowane
2015-06-30
Jak cytować
KANDZIA, J. (2015). Zawód – nauczyciel.
Silne i słabe strony programów kształcenia nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 18–23. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6486
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.