Zawód – nauczyciel. Silne i słabe strony programów kształcenia nauczycieli

Autor

  • Joanna KANDZIA Szkoła Nauk Ścisłych USKW w Warszawie, Polska

Słowa kluczowe:

dydaktyka matematyki, edukacja matematyczna, matematyka, szkolna, metody nauczania, nauczyciel matematyki, wykształcenie, zawód

Abstrakt

Na podstawie Raportu Liczą się nauczyciele o stanie edukacji 2013 opublikowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych przedstawiono zarys drogi, jaką pokonują adepci, aby zdobyć zawód nauczyciela. W artykule wskazano na niski poziom przygotowania merytorycznego i pedagogicznego nauczycieli do tego zawodu pomimo „dobrego” (czytaj: wyższego) wykształcenia. Podkreślono słabe strony organizacji i zakresu studiów nauczycielskich. Zaproponowano możliwości poprawy aspektu dydaktycznego oraz organizacyjnego kształcenia nauczycieli.

Pobrania

Opublikowane

2015-06-30

Jak cytować

KANDZIA, J. (2015). Zawód – nauczyciel. Silne i słabe strony programów kształcenia nauczycieli. Journal of Education, Technology and Computer Science, 12(2), 18–23. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6486

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI OGÓLNEJ

Inne teksty tego samego autora