Kompetencje komunikacyjne nauczyciela akademickiego

Autor

  • Agnieszka DŁUGOSZ Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Słowa kluczowe:

komunikacja, kompetencje nauczyciela, kompetencje komunikacyjne

Abstrakt

W pracy nauczyciela akademickiego obok kompetencji merytorycznych bardzo ważne są kompetencje komunikacyjne. Kompetencje te wyrażają się w skuteczności zachowań werbalnych i pozawerbalnych. Przejawia je nauczyciel, który ma wiedzę dotycząca komunikowania i potrafi wykorzystać ją dla celów edukacyjnych, umie nawiązywać i podtrzymywać kontakt ze studentami, właściwie odbierać przekazy, potrafi także stosownie do sytuacji posłużyć się parajęzykowymi środkami wyrazu.

Pobrania

Opublikowane

2015-03-30

Jak cytować

DŁUGOSZ, A. (2015). Kompetencje komunikacyjne nauczyciela akademickiego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 11(1), 223–229. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6550

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>