Smutny uczeń – nowe wyzwanie dla współczesnych nauczycieli. Depresja u osób w wieku rozwojowym
Słowa kluczowe:
epidemiologia, obraz kliniczny depresji, kształcenie i doskonalenie nauczycieli, dzieci, młodzieżAbstrakt
Artykuł podejmuje problematykę depresji u osób w wieku rozwojowym. Wyniki aktualnie prowadzonych w Polsce badań wskazują na narastanie częstotliwości tego zaburzenia. W opracowaniu umotywowano konieczność poszerzenia wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie działań profilaktycznych oraz wspierających proces leczenia ucznia chorego, a także sformułowano wnioski pod adresem systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli.Pobrania
Opublikowane
2014-06-30
Jak cytować
NIEROBA, E., ZAWŁOCKI, I., & NIEWIADOMSKI, K. (2014). Smutny uczeń – nowe wyzwanie dla współczesnych
nauczycieli. Depresja u osób w wieku rozwojowym. Journal of Education, Technology and Computer Science, 9(1), 562–570. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6717
Numer
Dział
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY EDUKACJI SZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2014 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.