Internet a kształcenie na odległość w opiniach użytkowników

Autor

  • JANUSZ JANCZYK Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska
  • ANTONI SZNIRCH Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska
  • ALEKSANDRA WÓJTOWICZ Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska

Słowa kluczowe:

kształcenie na odległość, Internet, edukacja

Abstrakt

Wykorzystanie Internetu w kształceniu na odległość jest szeroko komentowane i publikowane od kilku lat. Osoby zaangażowane w realizację tego typu form kształcenia na wielu forach wyrażają swoje pochlebne opinie. Brakuje nadal ewaluacji e-learningu przez niezależnych badaczy, niezwiązanych z ośrodkami organizującymi zajęcia w tej formie, w badaniach sondażowych obejmujących jako respondentów uczestników tego typu kształcenia. Po zrealizowaniu takich badań sondażowych śmiało można stwierdzić, że e-learning ma i będzie miał znaczący wpływ na rozwój całego sektora edukacji. Prawie połowa osób biorących udział w badaniu opowiedziała się za przyszłą nauką w formie e-learningu. Należy zaznaczyć, że według respondentów nie nastąpi to w bliskim (2-letnim) dystansie czasowym. Przed e-learningiem rozpościera się szeroka, cyfrowa, ale jeszcze nadal daleka droga. Pod względem stwarzanych możliwości e-learning ma szanse wyprzeć tradycyjne formy kształcenia tylko tam, gdzie będzie w pełni realizował cele kształcenia.

Pobrania

Opublikowane

2010-12-15

Jak cytować

JANCZYK, J., SZNIRCH, A., & WÓJTOWICZ, A. (2010). Internet a kształcenie na odległość w opiniach użytkowników. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 195–201. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7101

Numer

Dział

WIRTUALNE SYSTEMY EDUKACYJNE