Talent ukryty nigdy nie rozkwitnie. Wybrane techniki arteterapeutyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym

Autor

  • Bogumiła Bobik Uniwersytet Śląski

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.15

Słowa kluczowe:

twórczość dziecka, arteterapia, wiek przedszkolny, badania jakościowe, studium przypadku

Abstrakt

Artykuł dotyczy wykorzystania wybranych technik arteterapeutycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Wyjaśnia pojęcie i rodzaje twórczości dziecka w wieku przedszkolnym, opisuje znaczenie zajęć arteterapeutycznych w pracy przedszkola. Odwołuje się do badań jakościowych w zakresie wykorzystania zajęć muzycznych i plastycznych w terapii dziecka. Badania oparto na obserwacji postępów w zakresie umiejętności muzycznych i plastycznych dzieci sześcioletnich w toku prowadzonych zajęć arteterapeutycznych (obejmujących improwizacje ruchowe, improwizacje z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, działalność plastyczną). Egzemplifikacją prowadzonych badań jest przedstawione studium przypadku sześcioletniej dziewczynki objętej zajęciami z zakresu arteterapii.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Bobik, B. (2018). Talent ukryty nigdy nie rozkwitnie. Wybrane techniki arteterapeutyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 6, 193–210. https://doi.org/10.15584/kpe.2018.6.15

Numer

Dział

Psychologia wobec współczesnych problemów edukacyjnych i wychowawczych