Rozwijanie twórczego myślenia uczniów w nauczaniu przedmiotów technicznych

Autor

  • Miroslava MIKLOŠÍKOVÁ Vysoká škola báňská – Technická univerzita, Ostrawa, Czech Republic

Słowa kluczowe:

kształcenie ustawiczne, kompetencje, kreatywność, metody nauczania

Abstrakt

Funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa zaleŜy od dostępności i poziomu rozwoju kompetencji w zakresie kształcenia ustawicznego. Przygotowanie do uczenia się przez całe Ŝycie zaczyna odgrywać duŜą rolę w kształceniu nauczycieli, więc szkoły powinny nie tylko zapewnić uczniom szerokie zaplecze techniczne, ale równieŜ i bazę wiedzy dla niezbędnych umiejętności praktycznych oraz powszechny rozwój i ukształtowanie takich kompetencji kluczowych, jak: umiejętności komunikacji, pracy z informacją i danymi, pracy w zespole, kształcenia ustawicznego i umiejętności twórczego korzystania z tych umiejętności. Są to waŜne umiejętności konieczne do rozwijania w nauczaniu przedmiotów technicznych i powinny charakteryzować absolwentów szkół średnich.

Opublikowane

2011-06-30

Jak cytować

MIKLOŠÍKOVÁ, M. (2011). Rozwijanie twórczego myślenia uczniów w nauczaniu przedmiotów technicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 67–72. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7029

Numer

Dział

EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA

Inne teksty tego samego autora