Rozwijanie twórczego myślenia uczniów w nauczaniu przedmiotów technicznych
Słowa kluczowe:
kształcenie ustawiczne, kompetencje, kreatywność, metody nauczaniaAbstrakt
Funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa zaleŜy od dostępności i poziomu rozwoju kompetencji w zakresie kształcenia ustawicznego. Przygotowanie do uczenia się przez całe Ŝycie zaczyna odgrywać duŜą rolę w kształceniu nauczycieli, więc szkoły powinny nie tylko zapewnić uczniom szerokie zaplecze techniczne, ale równieŜ i bazę wiedzy dla niezbędnych umiejętności praktycznych oraz powszechny rozwój i ukształtowanie takich kompetencji kluczowych, jak: umiejętności komunikacji, pracy z informacją i danymi, pracy w zespole, kształcenia ustawicznego i umiejętności twórczego korzystania z tych umiejętności. Są to waŜne umiejętności konieczne do rozwijania w nauczaniu przedmiotów technicznych i powinny charakteryzować absolwentów szkół średnich.Pobrania
Opublikowane
2011-06-30
Jak cytować
MIKLOŠÍKOVÁ, M. (2011). Rozwijanie twórczego myślenia uczniów w nauczaniu przedmiotów
technicznych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 3(1), 67–72. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7029
Numer
Dział
EDUKACJA TECHNICZNA I OGÓLNOTECHNICZNA
Licencja
Prawa autorskie (c) 2011 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.