Próba klasyfikacji form instytucjonalnych uzupełniających funkcje rodziny w Polsce

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.3

Słowa kluczowe:

klasyfikacja, formy instytucjonalne opieki i edukacji dzieci i młodzieży, instytucje uzupełniające funkcje rodziny, hermeneutyka pedagogiczna

Abstrakt

Artykuł stanowi propozycję klasyfikacji wiedzy na temat form opieki i edukacji dzieci i młodzieży. Takie uporządkowanie wydaje się celowe w związku z częstymi zmianami systemu kształcenia i systemu opieki nad dzieckiem i jego rodziną, które spowodowały powstanie wielu luk w ich całościowym postrzeganiu. Artykuł ma charakter teoretyczny, opierając się na metodzie hermeneutyki pedagogicznej uporządkowano wiedzę na temat instytucjonalnych form uzupełniających funkcje rodziny (poziom poznawczy), zaproponowano ich klasyfikację oraz opisano zakres działania (poziom praktyczny).

Pobrania

Opublikowane

2022-12-15

Jak cytować

Bobik, B. (2022). Próba klasyfikacji form instytucjonalnych uzupełniających funkcje rodziny w Polsce. KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA, 10, 51–68. https://doi.org/10.15584/kpe.2022.10.3

Numer

Dział

Rodzina i szkoła - wspólne obszary kształcenia, wychowania i opieki