The Development of Social Interests of High School Students in the Context of Results Achieved in the Mathematical Competitions On-line

Authors

  • Joanna KANDZIA Szkoła Nauk Ścisłych USKW w Warszawie, Polska

Keywords:

mathematics education, e-learning, Internet, Internet Adventure with Mathematics, social competence

Abstract

W artykule zasygnalizowano znaczenie kompetencji matematycznych, społeczno- komunikacyjnych, informatyczno-medialnych, informacyjnych oraz w kształceniu on-line. Zaprezentowano wyniki badań własnych na podstawie internetowego konkursu matematycznego „Internetowa przygoda z matematyką”. Wskazano na zależność między wynikami osiąganymi przez uczniów szkół średnich w konkursach matematycznych on-line a stopniem rozwoju społecznych zainteresowań matematycznych.

Published

2015-12-15

How to Cite

KANDZIA, J. (2015). The Development of Social Interests of High School Students in the Context of Results Achieved in the Mathematical Competitions On-line. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 93–99. Retrieved from https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6404

Most read articles by the same author(s)